Dippatori

Liikennesuunnittelun Seura kokoaa yhteen liikenteeseen ja sen suunnitteluun liittyviä lopputyöaiheita. Haluatko virastosi, yrityksesi tai muun edustamasi tahon lopputyöaiheen esille? Toistaiseksi lopputyöntekijä tulee Aalto-yliopistosta, jonka maisteriopiskelijoilla on taustanaan hyvin erilaisia tieteenaloja kandiopinnoistaan. Suomalaisten opiskelijoiden lisäksi joukossa on paljon ulkomaalaistaustaisia, jotka osaavat lukuisia eri kieliä. Tämä voi mahdollistaa myös työn kohdistumisen kiinnostaviin ulkomaisiin tapauksiin.

Ole yhteydessä

ida.kettuoja(a)liikennesuunnittelunseura.fi.

ja kerro 1) aihe, 2) työn kieli, 3) tuleko sisältöohjaus teiltä vai tarvitsetteko siinä apua, 4) onko tarjolla aineistoa ja muita lähtötietoja, 5) mahdollinen korvaus (palkka, palkkio, apuraha, vai ”hieno kokemus”), 6) mahdollinen aikataulu ja 7) tilaaja sekä 8) mahdolliset yhteistyötahot. Lopputyöaiheita voi laittaa tarjolle milloin vain, mutta suurin tarve opiskelijoilla on toukokuussa, elokuussa ja tammikuussa.

Diplomi- ja muut akateemisen perustutkinnon lopputyöt eivät yleensä ole varsinaista tieteellistä tutkimusta, vaan edullinen, noin puolessa vuodessa laadittu jäsentynyt kuvaus halutusta aiheesta, esimerkiksi perusanalyysi tietystä aineistosta. Ideaalitapauksessa työllä on tilaajan konkreettinen tarve, sisältöohjaajana tilaajan työntekijä tai erillinen konsultti ja tieteellisyyden perusasiat takaava ohjaava professori. Lopputyön tehnyt tekijä on myös turvallinen rekrytoitava, sillä hän on työn myötä tutustunut yksikköösi, toimialaan ja sen avainhenkilöihin.

  1. Joukkoliikenteen kehittäminen Vantaan piilaakson ja Aviapoliksen tarpeisiin. High-tech- ja logistiikka-alan työpaikkojen saavutettavuus joukkoliikenteellä kaikista suunnista Pääkaupunkiseudulla.
  2. Suomeksi.
  3. Sisältöohjausta tarjolla
  4. Ei valmista kokonaisaineistoa
  5. Palkka/palkkio/apuraha(Vantaan kaupunki
  6. Elokuussa 2025 pitäisi olla argumentteja HSL:lle
  7. Vantaan kaupunki
  8. Business Vantaa ja Vantaan puoljohdeklusteri
  1. Ajoneuvojen ja kevyen liikenteen lähetäpititilanteiden tunnistaminen liikennedatasta
  2. Sovittavissa
  3. Ohjausta rajallisesti
  4. Esim. HSL:n ajoneuvojen sijainnit tai lidar-havainnot
  5. Hyvä kokemus
  6. Forum Virium Helsinki (älyliikennetiimi) tai sen kumppani





  1. Avoimen lähdekoodin liikennehavaintojärjestelmät
  2. Sovittavissa
  3. Ohjausta rajallisesti
  4. Esim. lidar-järjestelmät
  5. Hyvä kokemus
  6. Forum Virium Helsinki (älyliikennetiimi) tai sen kumppani







  1. Ajoneuvojen ja kevyen liikenteen lähetäpititilanteiden tunnistaminen liikennedatasta
  2. Sovittavissa
  3. Ohjausta rajallisesti
  4. Esim. HSL:n ajoneuvojen sijainnit tai lidar-havainnot
  5. Hyvä kokemus
  6. Forum Virium Helsinki (älyliikennetiimi) tai sen kumppani

  1. Liikenteen lyhytaikainen ennustaminen tilannekuva-/liikenteen digikaksoskehityksessä
  2. Sovittavissa
  3. Ohjausta rajallisesti
  4. Hyvä kokemus
  5. Forum Virium Helsinki (älyliikennetiimi) tai sen kumppani

  1. Kuorma- ja pakettiautojen sähköistyminen kaupunkilogistiikassa (yleiset mielipeet, lataustarpeet, latausinfran potentiaaliset sijainnit)
  2. Sovittavissa
  3. Ohjausta rajallisesti
  4. Hyvä kokemus
  5. Forum Virium Helsinki (älyliikennetiimi) tai sen kumppani